Filmās rāda pareizi – grūtniecības sākumā nereti IR nelabi. Kļūme vien tajā- ka tas ne obligāti ir no rītiem, bet var itin labi piemeklēt arī pa dienu vai vakarā. Katram jau protams, citādi.

Pastāstīšu, kā es ar to cīnījos, uzreiz brīdinu, kas strādāja man, var nestrādāt Tev, bet priecāšos, ja kaut kas noderēs.

1.solis

Viens nosacījums ir ēst mazāk, bet biežāk. Tāpēc rēķinies un sagatavojies otrajām brokastīm, launagam, naksniņām u.tml. atkarībā no pašsajūtas. Iespējams, vēmiens nāks, lai vai ko ēstu, tad jāmeklē citi risinājumi.
Bet jebkurā gadījumā svarīgi ir ēst brokastis. Es arī agrāk needu, bet tad pieradu ēst brokastis. Grāmatās raksta, ka jāmēģina kkas apēst vēl pirms piecelšanās vertikāli, tā kā var mēģināt kādu cepumu pie gultas turēt..
Apetīte gan nekāda lielā manā gadījumā nebija, bet bez ēšanas bija sliktāk kā ar ēšanu, tas gan tiesa.

2.solis

atrodi kaut ko, kas “piesien” dūšu, un nodrošinies ar attiecīgiem krājumiem. Man tie bija konservētie/marinētie tomāti, sāļie krekeri. Arī marinēti gurkīši manā gadījumā izrādījās nav nekāds mīts. Pašā, pašā sākumā tās vispār bija t.s. rīsu galetes- ne kādreiz, ne tagad nevaru iedomāties, kā viņas var garšot, bet vienu īsu brīdi tas tiešām bija vienīgais, kas piesien dūšu. Protams, te var sākt klaigāt par veselīgumu un to, kas nepieciešams bērniņam, bet, ja ir slikta dūša un nāk vēmiens, tad, ticiet man, nevar saņemties un ēst ķirbju zupu.
Ir jādomā arī par veselīgu ēdienu, protams, bet vispirms gribas mazināt nelabumu.
Citi saka, ka palīdzot ingvera/citronu tēja/dzēriens.

3.solis

Izvairies no spēcīgiem aromātiem iespēju robežās. Protams, ja tas nerada diskomfortu, tad nekas, bet man vilka uz augšu pat no sava dezodoranta un matu šampūna. Mans risinājums bija ekoloģiskā kopjošā kosmētika, kurai, kā zināms, nav izteikta smarža. Paldies bezsmaržas dezītim un Madaras šampūnam, ka man nebija jāstaigā apkārt kā putnubiedēklim! 🙂 Bet tas, protams, jāskatās no savām sajūtām, citiem jau nereti tieši tie ekoloģiskie aromāti ļoti nepatīk. Vienbrīd palūdzu ari vīram izmantot smaržvielas mazāk vai tad, kas neesmu tuvumā, jo tieši tikko izpūstas smaržas man ļoti nepatika.

4.solis

ja vien nav karsta vasara, lieto kādu šalli vai lakatu, ar kuru nepieciešamības gadījumā var patveties no nevēlamiem aromātiem. Sabiedriskajā tansportā vai darbā ne vienmēr varēsi ietekmēt sev apkārt esošās smaržas, bet tad pārvelc pār degunu savu lakatu un jūties vismaz nedaudz pasargāta!

5.solis

Pēc iespējas atpūties! Droši vien jau būsi pamanījusi to nepārvaramo nogurumu, kas pārņem, bet vajag iespējami tam ļauties. Pamanīju, ka man brīvdienās tikpat kā nebija nelabi – vai nu man nelabi bija no darba, nevis no grūtniecības, vai arī drīzāk tas, ka es vairāk gulēju brīvdienās.

6.solis

Pārrunā savas sajūtas arī ar ārstu. Esmu dzirdējusi, ka pašsajūtu var ietekmēt arī visādi vitamīni un preparāti, ko grūtniecēm liek lietot, jo nepieciešami vitamīni, bet tad jāskatās, protams, uz analīzēm, vai un kādas rezerves organismam ir pieejamas.

Un atceries- šīs sajūtas beigsies ap kādu 13-14 nedēļu! (un sāksies citas..)